Koliko stane zamenjava baterije električnega avtomobila? 

Bodoči uporabniki električnih avtomobilov se soočajo z dvema strahovoma. Prvi: ali bo na voljo dovolj polnilnih mest? Drugi: kaj, če se pokvari baterija? Medtem ko je mogoče prvi strah precej enostavno odpraviti, saj se gradi vse več polnilnih postaj, drugi še vedno ostaja. Z naraščanjem števila kupcev električnih avtomobilov in števila držav, ki spodbujajo svoje državljane, da postanejo okolju prijazni, se po vsem svetu širijo tudi trgi rabljenih električnih avtomobilov. Ob nakupu rabljenega električnega avtomobila se pojavi vprašanje, kolikšna je še življenjska doba baterije in koliko stane menjava baterije v električnem avtomobilu – če se izkaže, da se življenjska doba baterije približuje koncu. 

Zmolite in vzemite v roke denarnico 

Stroški zamenjave baterije električnega avtomobila se bodo razlikovali glede na škodo, povzročeno na izvorni enoti. Če se baterija uporablja dolgo in je prestala več ciklov polnjenja in praznjenja, se bo njena zmogljivost zmanjšala. Napolnila se bo v krajšem času, vendar ne bo imela toliko zmogljivosti kot nekoč. To je najverjetnejši scenarij pri nakupu rabljenega električnega avtomobila z veliko prevoženimi kilometri. Ta situacija lahko zahteva najdražjo rešitev – zamenjavo celotne baterije z novo enoto. Koliko stane zamenjava baterije električnega avtomobila z novo tovarniško? S to možnostjo boste segli globoko v žep – lahko se zgodi, da bo predračun znašal 20.000 €. Na splošno bo končna cena odvisna od proizvajalca in zmogljivosti vaše nove baterije. Na splošno nove baterije za električne avtomobile stanejo med 120 in 250 € na kilovatno uro ali kWh. Več energije naj bi nadomestna baterija shranila, dražja je. Dobra novica pri tem je, da z nenehnim razvojem novih tehnologij za izdelavo baterij ta povprečna strošek stalno upada: v letu 2016 je znašal približno 230 € na kilovatno uro, v letu 2020 že 137 €, leta 2030 pa naj bi po ocenah znašal od 50 do 80 €. 

Druge možnosti 

Nakup popolnoma nove baterije proizvajalca avtomobila ni edina možnost. Če potrebujete novo nadomestno baterijo, preverite, ali so na voljo poprodajni izdelki. Morda izdelek ne bo enake blagovne znamke, vendar je velika verjetnost, da bo njegova notranjost videti enako kot pri delu originalnega proizvajalca. Iskanje poprodajnega proizvajalca bi lahko zagotovo znižalo stroške zamenjave baterije v električnem avtomobilu. 

Ampak je lahko tudi takšna zamenjava še vedno draga. Je mogoče še ceneje? Ali je mogoče še bolj znižati stroške zamenjave baterije električnega avtomobila? 

Na kratko: da. Še en način prihranka denarja pri zamenjavi baterije električnega avtomobila je ta, da sploh ne kupite nove, temveč poiščete rabljeno v dobrem stanju. Ker je na naših cestah vse več električnih vozil, je statistično neizogibno, da bo več teh avtomobilov tudi udeleženih v nesrečah. Včasih je zaradi nesreče popravilo avtomobila predrago. Včasih je avtomobil povsem uničen na kraju samem. Včasih lastniku svetujejo, da je bolje kupiti nov avto in starega prodati za dele ali pa ga preprosto odvleči na odpad. In tu nastopi lovec na baterije. Če imate srečo, ste lahko luč na koncu predora za nekoga, ki je imel sicer zelo slab dan. Če najdete avto, ki je bil udeležen v nesreči, pri čemer pa njegova baterija ni bila poškodovana, pomeni, da lahko baterijo uporabljate še naprej in tako kar najbolj zmanjšate stroške zamenjave baterije v svojem električnem avtomobilu. In kar se tiče luči na koncu predora – lastnik avtomobila, udeleženega v nesreči, lahko iz razbitin še vedno izvleče nekaj denarja. Zmaga za oba! 

Kaj pa, če bi šlo še ceneje? Ali je možno znižati stroške zamenjave baterije električnega avtomobila pod stroške reševanja baterije iz v nesreči udeleženega avtomobila? 

Obstaja še en način, kako ta strošek čim bolj znižati. Iskanje strokovnjaka, ki bo sprejel ta izziv, bo morda terjalo več časa in truda, vendar bo dobiček morda znižal strošek zamenjave baterije v električnem avtomobilu na absolutni minimum. Bateriji električnega avtomobila bi dejansko morali reči baterijski sklop. Sestavljena je iz številnih posameznih celic, povezanih zaporedno in vzporedno, ki zagotavljajo ustrezno izhodno napetost, izhodni tok in zmogljivost polnjenja. Včasih lahko povzroča težave baterijski sklop, ki ne zadržuje napolnjenosti ali oddaja premalo voltov ali amperov zaradi ene same ali nekaj slabo delujočih celic v celotni bateriji. Strokovnjak lahko, če ima dovolj časa, izkušenj in pravo opremo, odkrije te slabo delujoče celice in jih zamenja z novimi, pri čemer znaša strošek le delček cene zamenjave cele baterije. Če je že pri delu, je priporočljivo, da pregleda tudi povezave med posameznimi celicami. Umazanija, oksidacija ali mehanske okvare lahko povzročijo slabo povezavo in nezmožnost ustreznega prevajanja elektrike, zaradi česar bo vgrajeni računalnik celotno baterijo zaznal kot »okvarjeno«. 

 

 

charger plug in into car
varnost
formula 1 vehicles
vzdrževanje